maandag 8 mei 2017

Verslag Life and Garden Oostburg Workshop dag

Goedemorgen allemaal, jullie missen nog het verslagje van afgelopen zaterdag bij de Life and Garden in Oostburg. Wat hebben Marianne en ik genoten. Om 8u werden de laatste spullen in de auto geladen, en reden wij een kwartiertje later naar Oostburg. Daar werd weer alles uitgeladen, een auto vol met spullen. Snel even alles op de plek van bestemming gebracht, de leuke koffiehoek. Al snel kregen wij te horen of wij eerst even in de kantine kwamen koffie drinken, ja dat ging er wel in, een bakje koffie met een lekkere gevulde koek. Vervolgens snel verder om de tafel klaar te zetten voor onze eerste sessie om 10u waar er zes personen voor hadden ingeschreven, en wij hoopten op spontane aanschuivers. Via Mariannes blog hadden zich twee personen aangemeld, eentje had zelfs bijna twee uur gereden om deel te nemen, te gek. Het was een gezellige groep die vol ijver en plezier aan de slag ging om twee leuke kaarten en een label te maken. Het labeltje werd later aan de mooie plant gehangen die gedoneerd werd door de Life and Garden. Om 12u was de eerste sessie afgelopen en aten wij snel ons brood op, immers om 12.30 stond al de volgende sessie gepland. Wij kregen ook te horen dat er soep was indien wij dat wensten. Tot onze verrassing kwamen een oma en haar kleinkind van 10 aanschuiven bij de tweede sessie, en wat leuk die meid die stempelde alsof ze het al heel lang deed, zo recht, dat lukt ons soms niet zonder de stamp-a-magic. Tussendoor stond ik ook nog kijkers van onze creaties te woord en ook mijn ouders kwamen even een kijkje nemen en een creatie ophalen. Om 15u ging de volgende sessie van start, helaas de dames die zich via de balie hadden aangemeld, lieten om 12u telefonisch weten dat er toch iets tussen was gekomen, jammer, volgende keer beter. Toen kwamen opeens twee dames die zochten de plaats waar het bloemschikken plaats vond. Uh ... geen bloemschikken, tenminste niet in de zin van echt bloemschikken met echte bloemen maar als ze zin hadden, konden ze bloemschikken met papier en twee leuke kaarten en een label maken. Ja, dat zagen ze wel zitten, hoewel een van de dames liever had dat ik het voor haar deed op haar aanwijzingen, ook niet erg en vooral heel gezellig. De tijd vliegt zo heel snel voorbij. Ondertussen waren wij aan het kletsen over van alles en nog wat, het dialect kwam mij al bekend voor en toen zij het kaartje invulde met haar gegevens en Adegem invulde, ja dan ging de euro echt vallen. Toen ik vermeldde dat mijn opa er had gewoond, ja toen kwam zij helemaal los, mijn naam zij haar niks, maar ja toen ik de naam van mijn moeder zei, bleek ze opeens mijn gestorven opa te kennen en bijna alle broers en zussen van mijn ma. De andere dame bleek uit het dorp te komen waar mijn ouders nu wonen, af en toe is het echt een klein wereldje. Op het einde deelden wij de doosjes die wij voorbereid hadden met daarin een leuke bloembroche uit onder de lieve en attente medewerkers van de Life and Garden. Familie de Rijk bedankt voor jullie gastvrijheid, wij weten nu dat wij de volgende keer ons eten niet hoeven mee te nemen, bedankt voor alles, wij komen graag terug, wie weet nog dit jaar.
Hieronder nog een impressie van de kaartjes die als voorbeeld dienden, de doosjes met de broches, ons naamkaartje dat wij in stijl hadden gemaakt, en een paar sfeerbeelden genomen tijdens de workshop helaas waren wij te druk om er veel te nemen.
 
 
 
 

4 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

Wat een leuk verslagje Caroline, ik ben net mijn blogberichtje aan het intypen en zocht je blog om ernaar te linken! Ik heb echt genoten van de workshop!
Nog eens dankjewel!
nancy

Angelique zei

Leuk om op deze manier kennis gemaakt te hebben. Het was een hele leuke workshop en wat hadden jullie alles goed voorbereid. Leuk om te lezen hoe de rest van de dag nog verlopen is.
groetjes Angelique

alma.heijenk@gmail.com zei

wat fijn dat alles zo goed verlopen is! wat een werk hebben jullie gehad om alles goed voor te bereiden. mooie kaarten en label hoor!

Stampin with Liz Design zei

Erg mooi allemaal! Dat ziet er uit als een geslaagde dag! Gr Linda